I když se Tomáš o svém odvážném projektu zmínil v konferenci, nedalo mi to napsat upoutávku na tuto velice zajímavou úpravu.
Jedná se o přestavbu BMW R 1150 GS Adventure do stylu závodních speciálů BMW, na kterých v letech 2000 až 2001 jezdila tehdejší špička a dnešní legendy Cyril Despres, Nani Roma, Jimmy Lewis, Andrea Mayer.
Informace o projektu a průběhu prací najdete na www.touratech.cz/html/projekt_tk.html.
Zajímavé informace o speciálu BMW R900RR - Paris Dakar Rallye Bike (2001), na kterém závodil Juan 'Nani' Roma najdete na www.dhpmoto.com.
Pokud se to všechno povede a bude se to jizdně chovat jak má, tak to asi bude bomba. Jen si myslím, že to přijde na pškné prachy. Ale ten pocit z toho, co člověk dokáže, je bomba
No věřte mi, že se na to fakt těším. Po dnešku už to zase vypadá o kousek víc jako motorka, řešíme chladič oleje a další věci, nikdo netuší, co bude dělat nový ABS kroužek (nějakej amík na AdvRideru tvrdil, že kroužek musí mít jiné rozteče děr ale stejný počet otvorů, to je ale pitomost myslím) ale každopádně fůra dílů je nachystaná a je jasný, jak udělat základní věci a tak odhadem za týden bude snad mechanika hotová a začne se dělat elektrika a trošku víc se zapojím. Design plastů zatím neřeším, nějaký laminát mám a to budu řešit jako druhou fázi, v první to musí pěkně jezdit, to je hlavní. Jinak vzhledově to není špatný, je to vysoký ale ne příšerně, ta vidle má zatím dost měkký péra.
Já ještě netuším, jestli to vůbec bude jezdit Mám zatím dost strach, samý zprávy typu - tohle tam nejde, tohle nepasuje, tohle musíme předělat apod. Navíc jsem si zrovna připravoval elektriku a zjistil, že u Adventure jsou změny v zapojení konektorů, takže to bude veselý. Až to bude fungovat, budu řešit testování ale spíš teď třeba přemýšlím kde a jak udělat nějaký hezký laminátový kokpit aby to mělo styl atd.
Tlumič řízení je celkem jednoduchá věc. V principu je to krabička s tlumičem, který nepracuje po přímkové dráze (jako třeba standardní tlumič řízení nebo prakticky všechny tlumiče do vidlí) ale po kruhové. Představ si automatický zavírač dveří Brano. To je přesně to samé. Krabice upevněná na brejle a z ní kouká dole páka, nasazená na čepu na rámu. Otočíš řídítky a otočí se i krabice ale poloha toho ramene se nemění, to je pořád spojené s čepem na rámu. Když otočíš kolečkem, tlumič je prakticky vypnutý a nemá skoro vůbec odpor. Otočíš ho na druhou stranu a začne zabírat - čím vyšší rychlostí zabereš za řídítka, tím víc to chytí. Pomalý pohyb nebrzdí, jen prudké změny. Takže když začnou řídítka lítat, tlumič je trošku chytá.