Jeden svět. Jedno BMW R 1200 GS. Jízda Vašeho života. Zaručeně ten nejvíce vzrušující motocyklový zážitek pro rok 2013. Endurová legenda od BMW je ještě lepší a vychytanější...
Debutem nového cestovního endura R 1200 GS otevírá BMW Mottorrad úplně novou kapitolu GS legendy. Po více než 30 let byl koncept BMW GS synonymem pro radost z jízdy a touhy po dobrodružství. To platí zejména pro GS motocykly s konceptem motoru boxer. Tyto „velké GS“ motocykly mohou být použity k objevování těch nejzazších koutů světa a již mnoha cestovatelům poskytly spolehlivý základ pro jejich cesty po světě.
Aby bavorská pobočka vyzdvihla uvedení nového motocyklu BMW R 1200 GS, který fanoušci legendárního 2- válcového cestovního endura umírají vidět, posílá BMW, před oficiálním uvedením na trh, jeden z nejnovějších modelů na velmi neobvyklé světové turné napříč pěti kontinenty.
Toto turné nazvané „Jeden svět. Jedno GS“ začíná na Novém Zélandu, pokračuje přes Laos, Botswanu a Jižní Afriku do Nového Mexika a zpět do Evropy. Poprvé se na novém BMW R 1200 GS sveze pět z jejích fanoušků.
Top class porota, sestávající se z mezinárodních VIP klientů, která bude představena na veletrhu motocyklů EICMA v Milaně v listopadu, vybere pět jezdců z žádostí obdržených během lhůty pro posílání těchto žádostí. Tito budou mít možnost si nové BMW R 1200 GS vyzkoušet na vlastní kůži na jedné z pěti etap této jízdy, ze které si domů odvezou jedinečnou zkušenost.
Přihlášky budou přijímány od data světové premiéry na Intermotu 02. 10. 2012. Uzávěrka přihlášek je 30. 11. 2012.
- Zcela nově navržený motor pro špičkovou jízdní dynamiku v segmentu Enduro.
- Objem 1170cc s výkonem 92 kW (125hp) při 7700 ot/min a maximálním kroutícím momentem 125 Nm při 6500 ot/min
- Hlavy válců s vertikálním plněním pro zvýšení účinnosti a výkonu
- Kompaktní vzduchové / vodní chlazení pro optimální chladící výkon
- Motor s kompaktní, lehkou a přesto dostatečně tuhou klikovou hřídelí
- Vertikálně rozdělený blok motoru s ulehčeným přístupem k jednotlivým komponentům
- 6-ti stupňová převodovka integrovaná v bloku motoru včetně mokré spojky
- Inovovaný výfukový systém s elektronicky ovládanou přívěrou pro optimalizaci výkonu a zdůraznění klasického zemitého zvuku boxera.
- Volitelné jízdní režimy “Rain”, “Road”, “Dynamic”, “Enduro” a “Enduro Pro” s třemi různými elektronickými nastaveními sacího hrdla ve spolupráci s ASC (automatická stabilizace trakce), ABS a ASC v režimu off-road jízdy . Při volbě režimu off-road se také mění nastavení ESA (za příplatek)
- E-gas pro zlepšení plynulosti jízdy a jemnější ovládání plynu s možností speciálních režimů jízdy
- Nové sání pro optimální výkon a krouticí moment
- Plexi štítek navržený pro ovládání jednou rukou zabezpečí ještě větší ochranu proti větru a povětrnostním vlivům
- Sedlo s variabilním nastavením pro dokonalý posed
- Optimalizovaný posed a nastavitelná řídítka pro ještě větší pohodlí
- Zvětšená světlá výška o 8mm
- Optimální ergonomie došlapu jezdce na zem (vnitřní strana nohavice)
- Snadno odnímatelný nosič SPZ pro offroad jízdy
- Nový elektrický systém s rozdělenými funkcemi
- Rozšířená funkcionalita elektronických ovladačů
- Elektronický tempomat (za příplatek)
- ABS jako standard výbavy
- Nová přístrojová deska s palubním počítačem jako standard. Varianta s počítačem PRO za příplatek
- Světlo s optimální svítivostí a denním svícením s technologií LED (za příplatek)
- První motocykl na světě s hlavním LED světlometem, který má integrované denní svícení s technologií LED (za příplatek)
- Příprava pro montáž navigace s multi-ovladačem pro BMW Motorrad Navigator IV
- Nové odpružení s tužším zadním rámem zajišťuje maximální tuhost , přesnost a ideální vedení motocyklu
- Poloautomatické odpružení Dynamic ESA (za příplatek)
- Na levé straně motocyklu je nově umístěno přepracované a odlehčené zadní rameno s integrovaným kardanem
- Nově navržené a přepracované přední zavěšení Telelever a zadní rameno EVO Paralever pro dosažení přesnějšího vedení motocyklu a větší radosti z jízdy
- Kompletně přepracovaná geometrie a prodloužené zadní rameno pro zlepšení trakce motocyklu
- Rozměry pneumatik a kol: 120/70 R19 ve předu a 170/60 R17 v zadu. Jako první na světě jsou tyto pneumatiky vyrobeny pouze pro nové BMW R 1200 GS
- Zrevidovaný BMW Motorrad brzdový systém s radiálně uchycenými třmeny Brembo-monoblock a dvoupístkovým plovoucím třmenem na zvětšeném zadním kotouči (? 276mm, dříve 265mm).
- Výběr ze čtyř barev: Alpine White, Racing Red, Blue Fire and Thunder Grey Metallic
- Rozšířený výběr příslušenství, doplňků a výbavy
Jedna věc je již jistá: Kdokoli bude vítězem, může se těšit na jízdu svého života.