Ten pravý Dakar se nejezdí taky pořád jen v terénu. V letošním roce byly nabližovací a odbližovací části etap v celkové délce 4598 km.
Co si takhle masakrálně dát 2000 km za víkend? A co při tom objet celou republiku kolem dokola? A co z toho udělat akci, které se může zúčastnit téměř každý z nás bez ohledu na to kde bydlí?
Když jsem před pár lety objel republiku po hranicích offroadem viz Bohemia Around - Offroad, zařekl jsme se, že nic takového (2 500 km offroad za 4 dni) už neudělám. Bylo to opravdu masakr. Ale co to teď udělat společně něco podobného, ale po silnicích těch nejnižších tříd, kde není zákaz vjezdu?
Tak tedy. Pokud vás ježdění v terénu už tolik nerajcuje (či ještě ne), nebo 300 a více kilometrové offroadové etapy Českého Dakaře jsou pro vás velké sousto, nebo jste spíše příznivci asfaltu, pak je pro vás o víkendu 16.-17. července 2011 připraveno něco opravdu záživného.
Je tu ČESKÝ DAKAŘ – Bohemia Around 2011
Pravidla:
- Trasa se sestává celkem z 80 průjezdných bodů, které pošlu každému zájemci, kdo mi napíše na email: cesky-dakar@seznam.cz.
- Podle mé navigace má trasa po silnicích mezi průjezdnými body přesně 2002 km
- Body by měly být projety za dobu nejvýše 48 hodin od pátku 15.7. do neděle 17.7.2011.
- Každý si může vybrat libovolný průjezdný bod, kterým začne, a také si může zvolit jakým směrem pojede. Tento směr ale musí dodržet celý závod. Zároveň tímto bodem musí projet pro dokončení závodu. To znamená například začít bodem č. 1 (ten je u Rozvadova) a pokračovat bodem č. 2 a pokračovat body 3, 4,… až po projetí bodu 80. a opět 1. ukončit úspěšně závod. Nebo začít na Moravě třeba bodem 20 u Břeclavi a jet opačným směrem přes bod 19, pak body 1, 80, 78 a zpět do bodu 20.
- Za neprojetí jednoho průjezdného bodu je počítána penalizace jedné hodiny.
- Vzdálenostní tolerance na akceptaci projetí průjezdného bodu je 200 metrů
- Trasu mezi průjezdnými body si volí každý sám podle své GPS.
- Vyhodnocení se prování na základě následného zaslání těchto podkladů na mail cesky-dakar@seznam.cz od každého účastníka samostatně: 1. Záznam o projeté trase (stopa z navigace GPS) ve formátu GPX souboru. Je akceptováno, pokud je ve skupině spolu jedoucích účastníků pouze jedna GPS a zaznamenána pouze jedna stopa, i tak stopu v příslušném formátu musí ale mailem poslat každý účastník samostatně). Stopa nesmí být dále nijak počítačově upravována.
2. Foto tachometru na motorce s čitelným ukazatelem celkově najetých km při projetí prvního bodu (pouze té motorky, na které účastník jel)
3. Foto tachometru na motorce s čitelným ukazatelem celkově najetých km při projetí posledního bodu (pouze té motorky, na které účastník jel)
4 Informace, které chce o sobě účastník dát vědět do výsledkové listiny (jméno, přezdívka, motorka, spolujezdec,…)
- Ubytování během závodu si zajišťuje každý sám. Ale třeba to někdo dá v kuse. Pak vyhraje ?
Věřím, že si případné skupinky a začátky závodu domluvíte už sami. Já osobně počítám, že vyrazím v pátek 15.7. okolo 18. hodiny z Prahy směr na Rozvadov na bod č. 1 abych se pokusil celou trasu dojet a vrátit se k bodu 1 v neděli nejpozději do cca 20.00.
Tak to jsem opravdu zvědav, kolik z vás se do této masakrální akce pustí.