Když inženýři v BMW dostali za úkol přiblížit bestseller jménem R1200GS širší veřejnosti, pořádně se zapotili. Jak k tak úspěšné motorce udělat levnější variantu a přitom si nepokazit pověst a renomé značky BMW. Výsledkem jejich snažení je F800GS.
Pokud přemýšlíte nad tím, jestli je nové osmikilo hodno vozit na bocích pseudo nádrže znak s vrtulí ve znaku, přestože mu po stranách nevyčuhují válce, dáme vám na to v testu odpověď. BMW F800GS krásně zapadá mezi 650 a 1200, čímž uceluje řadu s označením GS. Při našem prvním setkání mě překvapilo, jak je to veliká motorka. Nevím proč jsem si ji představoval menší. Když jsem si pak na ní sednul, byl jsem rád, že dosáhnu aspoň jednou nohou na zem, což je na druhou stranu u mě normální. Za řidítky jsem se na rozdíl od všech jiných motorek musel trochu zorientovat. BMW špeky v podobě přepínačů blinkrů a celkově umístění všech ovladačů na řidítkách vyžaduje trochu cviku. Na vypínání blikačů jsem si ale za celou dobu nezvyknul. Čudlík, kterým se vypínaly, je pro palec pravé ruky v nepřirozené poloze. Když držíte plyn máte palec pod rukojetí a ještě přitom zaleží, jak moc plynu máte přidáno. Teď si představte, že předjíždíte, zápěstí máte otočené dolů a chcete vypnout blikače tlačítkem umístěným uprostřed pravého ovladače v místě, kde starší motorky měly zapínání světel. Lépe to uvidíte z fotky tady někde kolem.