Německá značka poprvé ve své historii vstupuje do segmentu, který šel po celou dobu mimo její zájem – mezi lehká ostrá endura. A činí tak samozřejmě s trochu odlišnou technikou, než vídáme u jiných. Jak se ten vstup BMW G 450 X na scénu daří, hodnotí nejen standardní redakční test, ale také pětice předních českých terénářů.
BMW překvapuje. A to po všech stránkách. Pomineme-li aktivity značky v superbikách, které sem pro tuhle chvíli jaksi nepatří, i ve světě bláta a prachu je co pozorovat. Nedávná akvizice tradiční off-roadové značky Husqvarna německým supervýrobcem s tím také souvisí, ačkoli vývoj G 450 X začal plně v režii mnichovské značky. Novou čtyřistapadesátku, která se v sériové podobě dostává na český trh, už ve světě vodí například Smets, na jejím vývoji se podílel slavný Fin Simo Kirssi. Němci tak dokazují, že nejen „trade mark GS“ je tím, co dělá v terénu slávu BMW.