Spíš jsem čekal blesk z čistého nebe než to, že se na nové osmistovce povozím. A že bude krásně zajetá, s dobrou výbavou a že s ní najedu přes 600 km, se mi ani nesnilo. Těšil jsem se na pohodlné cestovní enduro, tak trochu pravda tatíkovské a umírněné, o to však komfortnější, přesně v duchu BMW. Zdání klame …
Seznámení
Že je to bavorák, je zřejmé na první pohled i mojí babičce. Motorku s tak podivnými tvary si nedovolí sestrojit nikde jinde. Přesto se mi zdá že designéři u tohoto modelu brali sedativa, protože F 800 GS má velký podíl normálních linií, což se třeba o R 1150 GS říci nedá. Osmistovka už při prvním osahání působí tvrdě, v porovnaní s jakoukoliv rejží je zřetelný rozdíl asi jako mezi dřevorubcem a informatikem. Zpracování je na vysoké úrovni, komponenty jsou kvalitní… Ale kvalita je vykoupená vysokou cenou.
Ovladače si konstruktéři vypůjčili od staršího géeskového sourozence, takže i ovládání blinkrů je klasické bavorácké. Je třeba pochválit velmi dobrý výhled ze zrcátek, ani při jízdě se spolujezdcem v nich není vidět takřka žádné oblečení, jen silnici za sebou. Do očí bije nádobka brzdové kapaliny, která se při jízdě tak třese, že člověk má chuť do ní praštit. Spínací skříňka má atypické umístění – v plastu mezi řídítky a jezdcem, bliž k řídítkům. Hned vedle ní je 12 V zásuvka, samozřejmě tradiční bavorácká, tedy úzká, takže je potřeba použít buď adaptér nebo předělat koncovku na spotřebiči. Tankvak se dá použít pouze originální, protože prostor na jeho umístění je plastový a má tak trochu specifické proporce (hlavně kvůli té spínačce – přes tankvak je k ní zhoršený přístup).