U bavoráků tak trochu přebírají „klamné“ označení z automobilové sekce. Úspěšná řada F650, která se prodávala především v Německu téměř jako rohlíky, si ponechala svůj název, přestože jde o úplně jiný stroj s naprosto odlišnou konstrukcí a místo jednobuchu jde o dvouválec o obsahu 800 ccm.
Klasický německý design se tu nezapře a ani není proč to skrývat, vždyť má spoustu příznivců. Stroj je decentně odlišný od vyššího bráchy F800GS. Tvary kapot jsou uhlazenější a postrádají velké průduchy, navíc je velký rozdíl v pružících komponentech, ve velikosti předního kola a absencí drátěných výpletů. To by bylo v rychlém souhrnu vše, co na první pohled postřehnete. Přední, dost široký a prolisy nešetřící „zobák“, člověku vždy napoví, kam stroj zařadit. Vrchní díl kapot je propojen s tímto zobanem nad falešnou nádrží a dále navazuje na sedlo a dost odhaluje techniku skrývající se v útrobách.