BMW R 1200 GS Adventure, 2008, 2009
| Motor | |
![]() | |
| Typ | Vzduchem/olejem chlazený dvouválcový čtyřtaktní boxer, vačková hřídel a čtyři ventily/válec, centrální vyrovnávací hřídel |
| Vrtání x zdvih | 101 mm x 73 mm |
| Zdvihový objem motoru | 1,170 cm3 |
| Nominální výkon | 77 kW (105 konské síly) při 7500/min. |
| Největší točivý moment | 115 Nm při 5750/min. |
| Kompresní poměr | 12,0 : 1 |
| Úprava paliva / systém řízení motoru | Elektronicky, vstřikování v sacím potrubí/digitální řízení motoru: BMS-K s přerušením přívodu paliva při jízdě v deceleračním režimu, dvojité zapalování |
| Čištění spalin | Regulovaný 3-cestný katalyzátor, Emisní standart EU-3 |
| Jízdní vlastnosti / spotřeba paliva | |
| Největší rychlost | Přes 200 km/h |
| Spotřeba paliva na 100 km při konst. 90 km/h | 4,6 l |
| Spotřeba paliva na 100 km při konst. 120 km/h | 6,1 l |
| Typ paliva | Bezolovnatý benzin Super, oktanové číslo 95 (ROZ); vzhledem k automatické regulaci klepání až do min. oktanového čísla 91 (ROZ) |
| Elektrické systémy | |
| Alternátor | Tří fázový alternátor 720 W |
| Baterie | 12 V / 14 Ah, bezúdržbová |
| Přenos energie | |
| Spojka | Jednokotoučová suchá spojka, ovládaná hydraulicky |
| Převodovka | šestistupňová převodovka se zubovým spínáním a šikmým ozubením |
| Pohon | kardan |
| Podvozek / brzdy | |
| Rám | Dvoudílná koncepce sestavená z předního a zadního rámu, spolunesená jednotka motor-převodovka |
| Vedení předního kola / odpružení | Telelever firmy BMW Motorrad; průměr vodicí trubky 41 mm, centrální pružicí jednotka, předpětí pružiny 5-násobně mechanicky nastavitelné |
| Vedení zadního kola/odpružení | jednoramenná kyvná vidlice odlévaná z hliníku s Paralever firmy BMW Motorrad; pružicí jednotka WAD, plynule nastavitelné předpětí pružiny, nastavitelné tlumení při roztahování tlumiče |
| Dráha pružiny vpředu/vzadu | 210 mm / 220 mm |
| Rozvor | 1,510 mm |
| Závlek | 89 mm |
| Rejdový úhel hlavy | 65.2° |
| Kola | křížená drátová paprsková kola |
| Rozměr ráfků vpředu | 2.50 x 19" |
| Rozměr ráfků vzadu | 4.00 x 17" |
| Pneumatiky vpředu | 110/80 R 19 |
| Pneumatiky vzadu | 150/70 R 17 |
| Brzdy vpředu | brzdy s dvojitým kotoučem, brzdové kotouče uložené plovoucí, průměr 305 mm, 4-pístový - pevné sedlo |
| Brzdy vzadu | jednokotoučová brzda, průměr 265 mm, dvoupístový - plovoucí sedlo |
| ABS | Zvláštní vybavení: BMW Motorrad Integral ABS (odpojitelný) |
| Rozměry / hmotnosti | |
| Délka | 2.240 mm |
| Šířka (nad zrcátkem) | 990 mm |
| Výška (bez zrcátek) | 1.525 mm |
| Výška sedadla při hmotnosti prázdného vozidla | 910 / 890 mm |
| Délka podsedlového rámu při hmotnosti prázdného vozidla | 2.000 / 1.960 mm |
| Hmotnost prázdného vozidla, připraveno k jízdě, plně natankováno 1) | 256 kg |
| Suchá váha 2) | 223 kg |
| Celková přípustná hmotnost | 475 kg |
| Užitečná nosnost (u sériové výbavy bez kufru) | 216 kg |
| Využitelný obsah nádrže | 33,0 l |
| Rezerva cca | 4,0 l |