První vlaštovka G 650 GS
Přidal Milos dne 04. March 2011
Jako nabídku která se neodmítá, lze označit telefonát pana Petra Königa z BMW Motorrad ČR do naší redakce - mile rádi jsme využili možnosti povozit se v těchto chladných jarních dnech na BMW G 650 GS a tím zároveň dopomoci správnému zajetí této motorky.
Nejmenší s příponou GS s jednoválcovým motorem Rotax, vyráběným firmou Loncin v Číně, je na první pohled velice sympatická motorka. Představení jste si mohli přečíst v Motocyklu 4/2011 a první dojmy ze svezení v domácích podmínkách vám nabízíme nyní. Motorku s počtem 0 najetých kilometrů si převzal v pražských Stodůlkách kolega Martin Tománek ještě s visačkou na řídítkách a za sobotu odpoledne najel po zapadlých českých okreskách 150 km. K celkovému počtu 400 ujetých kilometrů jsem se citlivě projezdil já se svou spolujezdkyní.
Více: www.motocykl-online.cz
Novinka
Jako nabídku která se neodmítá, lze označit telefonát pana Petra Königa z BMW Motorrad ČR do naší redakce - mile rádi jsme využili možnosti povozit se v těchto chladných jarních dnech na BMW G 650 GS a tím zároveň dopomoci správnému zajetí této motorky.
Nejmenší s příponou GS s jednoválcovým motorem Rotax, vyráběným firmou Loncin v Číně, je na první pohled velice sympatická motorka. Představení jste si mohli přečíst v Motocyklu 4/2011 a první dojmy ze svezení v domácích podmínkách vám nabízíme nyní. Motorku s počtem 0 najetých kilometrů si převzal v pražských Stodůlkách kolega Martin Tománek ještě s visačkou na řídítkách a za sobotu odpoledne najel po zapadlých českých okreskách 150 km. K celkovému počtu 400 ujetých kilometrů jsem se citlivě projezdil já se svou spolujezdkyní.
Nebudu nikoho zbytečně dlouho napínat a na rovinu řeknu, že malé GS se náramně povedlo a na začátek sezóny si člověk jen těžko může přát přátelštější stroj. Vyhoupnutí do sedla je díky nízké konstrukci motorky jednoduché i pro menší postavy. Stejně tak se ale dlouháni jako já (190cm) nebudou cítit nijak omezeni. Naopak GS vám sedne do ruky jak ušité, zalomení kolen, uvolněný posaz na pohodlné sedačce vše v naprostém pořádku. Stačí nastartovat a vyrazit. Motor jsem se snažil provozovat v různých režimech a různých otáčkách, tak ,jak se na zajíždění sluší a patří, a na klikatých a chladných silničkách jsem nepotřeboval více síly, nebo výkonu. Jednoválec si příjemně brumlal a já jsem se královsky bavil. Také hlavně díky naprosto preciznímu a přesnému podvozku, který za každé situace dělá co chcete, samozřejmě nelze mluvit o nějakých extrémních náklonech apod. S těmi je přeci jen potřeba počkat až slunce naše cesty dostatečně prohřeje. Brzdy se během ujetých kilometrů zlepšovaly a zlepšovaly, je tedy těžké hodnotit je po 400 kilometrech a musíme si počkat až bude stroj pořádně zajetý. Velice příjemné a hlavně snadné je ovládání spojky, její funkce pak byla naprosto perfektní.
A co spolujezdec? Moje spolujezdkyně byl naprosto spokojená a hodnotila malé GS snad ještě lépe než jsem čekal. Sedlo pohodlné, madla na ruce se dobře drží a úhel zalomení nohou je také v pořádku. Ačkoliv jsme poměrně vymrzli (mě hřálo alespoň příjemné, ale také příplatkové vyhřívání rukojetí) strávili jsme s tímto malým zábavným společníkem příjemný jarní den. Nezbývá než dodat, díky a moc těšíme se na první srovnávací testy!
Autor: Michal Hrubec
Zdroj: www.motocykl-online.cz