BMW G 650 GS Sertao v redakční testu Motorkari.cz
Přidal Milos dne 02. August 2012
Tenhle bawec přišel na svět jako mladší brácha cestovanějšího G 650 GS. Jelikož už v kolébce dostal pérování s vyššími zdvihy a kola s drátěným výpletem, cítí se mnohem větším tréňákem. Své jméno dostal podle brazilské pouště. Česko-portugalský slovník však říká, že slovíčko Sertao v českém jazyce znamená divokost. Pojďme se tedy podívat, jestli si toto pojmenování BMW G 650 GS opravdu zaslouží a nebo to v Mnichově lehce přestřelili.
Novinka
Tenhle bawec přišel na svět jako mladší brácha cestovanějšího G 650 GS. Jelikož už v kolébce dostal pérování s vyššími zdvihy a kola s drátěným výpletem, cítí se mnohem větším tréňákem. Své jméno dostal podle brazilské pouště. Česko-portugalský slovník však říká, že slovíčko Sertao v českém jazyce znamená divokost. Pojďme se tedy podívat, jestli si toto pojmenování BMW G 650 GS opravdu zaslouží a nebo to v Mnichově lehce přestřelili.
Sertao vsadilo na barevnost podle továrního znaku BMW. Vyrábí se tedy pouze v modro-bílé kombinaci a nejen po této stránce může připomínat dost populární model Dakar. Asi nejblíže má ale ke svému bráchovi G 650 GS a liší se od něj hlavně účelovými prvky, které ho dělají mnohem větším terénním dobrodruhem. Právě díky tomu by se měl o kus lépe popasovat s lehkým až středně těžkým terénem. Asi nejvíce tomu napomůže pérování se zdvihy 210 mm, což je o 40 mm více na předku a 45 mm na zadku. Mimochodem, díky vyšším zdvihům a stejně dlouhému stojánku jako u „obyčejného“ G 650 GS pramení i poměrně velký náklon motorky na stojánku. Sklopený stojánek navíc divně trčí pod motorem a při jízdě v terénu by se čas od času mohl o něco zachytit. Podobně je to i se sedlem, které je díky vyšší stavbě stroje ve výšce 860 mm, což může být pro jezdce nižších postav dost limitující.
Dalším důležitým prvkem jsou drátěná kola s jednadvacítkou na předku, které jsou obuty do bačkor Metzeler Tourance EXP. Gumy fajn, ovšem už podle dezénu jim to půjde lépe hlavně na asfaltu či v terénu za sucha, než na rozmočeném povrchu. Sounáležitost s terénními endury připomíná také kovový kryt pod motorem, bástry, ale i zubaté stupačky. U stupaček je potřeba vyzdvihnout fakt, že je gumu možné během chvilky odstranit a hlavně bez použití nářadí. V motokrosových botách je totiž jízda v terénu za mokra s gumou téměř nemožná.
Více na www.motorkari.cz