Výměna pístních kroužků na BMW R 1150 GS
Přidal Milos dne 16. May 2007
Když jsem si koupil své 1150 GS, tak kamarád Honza ho už měl týden. Začali jsme spolu jezdit a když on jel první, tak jsem občas viděl z jeho výfuku vylétnout oblak černého kouře a spotřebu oleje měl asi 3 deci na sto kilometrů a na tachometru 75000 km. Tak jsme si řekli, že v zimě se mu podíváme na střívka.
A přišla zima. Tak Jsme objednali pístní kroužky, gufera ventilů a těsnění pod hlavy.
Začal jsem s opatrnou demontáží s pečlivým pozorováním, co kde jak bylo. Sundal jsem ventilová víka, nastavil rozvody, oddělal vačková kola a pak i hlavy. Kvůli demontáži napínáku na levé straně se musí sundat i přední rameno. Pak se již stáhnou válce a máte krásný výhled na kroužky. Jaké bylo moje zjištění - při pohledu na pístní kroužky jsem si říkal, že se tato motorka musela dávat do kupy v pátek odpoledne, protože pístní kroužky byli na jednom pístu dvouma zámkama za sebou a třetí mírně pootočený a na druhém pístu byly všechna tři rovně za sebou. Po sundání a zasunutí do válce na nich bylo zjištěna vůle jako na nových, takže celý problém byl v „rozhození“ kroužků. Koupily se nové, tak po dohodě s majitelem se tam dali už nové stejně jako i gufera na ventily. Pak následovala již jenom montáž zpět.
Po opravě klesla spotřeba oleje zhruba na 1 deci na 2000 km a z výfuku se už obláček černého dýmu neobjevil.
Cycli