R 1150 GS proti R 1150 GS Adventure
Přidal Milos dne 26. October 2006
Cenový rozdíl mezi standardní verzí GS a Adventure u ojetého motocyklu je asi 30 tisíc Kč. Jaké jsou vlastně technické rozdíly mezi oběma verzemi? Stojí přidaná částka za to?
Nutno podotknout, že Adventure je oproti klasice více o image, než o jiné technice. I když rozdíly zde jsou jak viditelné tak skryté.
Adventure má v první řadě jiné sedlo, které není polohovatelné na výšku. Základní výška sedla nad zemí je 900 mm, což může způsobovat problémy nižším postavám. Základní GSo má naproti tomu spodní polohu 840 mm a vyšší 860mm. Už zde je patrné, že ani tato verze vzhledem k váze není určena všem. Částečné řešení pro menší postavy Adventure řeší jiným vybraným sedlem, originální snížené sedlo má výšku nad zemí 860mm. Už tedy při koupi je potřeba jej zvážit. Vyšší je velice pohodlné a měkké oproti sníženému, u kterého se jedná o opak v pohodlí.
Další změnou jsou jiné ochranné štíty. Plexi u Adventure je širší i vyšší a poskytuje účinnější ochranu proti větru. Přesto i zde často majitelé dokupují tobinátory Touratech nebo Wunderlich. Pro většinu je plexi na Advenčru dostačující, na standardním GSu je to slabé a dochází ke kontaktu s větrem v oblasti helmy i ramen.
Změna je i v pérování, kde je zdvih na Adventure prodloužen o 2 cm. Není tedy až tak podstatný, ale přece jen zpříjemní cestu v terénu. Navíc k Advenčru šla volitelně dokoupit větší 30 litrová nádrž, normálně jen 22 litrů a také na přání mohla mít převodovka kratší první stupeň. U klasického GSa se naopak dělala ekonomická šestka, která je ukazována na FID displeji znakem “E”. Ostatní odlišnosti na obou modelech jako je například jiné barevné provedení kol a vík válců nebo širší horní blatník nemají žádný praktický význam a dají se většinou řešit dokoupením. Vždyť se jedná o stejné základy.
Adventure je vhodný pro vyšší postavy a převodovka je určena pro pomalejší jízdu a větší zatížení. Pokud spíše hltáte dálniční kilometry, je zajímavou volbou ekonomická šestka na základním modelu, která sníží vibrace při vyšších rychlostech.
|
BMW R 1150 GS |
|
BMW R 1150 GS Adventure |