Rallye Dakar - blog Tomáše Kocandy a dalších autorů
Přidal TomasTT dne 01. January 2014
Po roce opět vítám fanoušky zejména kategorie motocyklů Rallye Dakar.
Letos nás čeká mimořádný sportovní zážitek, protože organizátoři připravili hned pět speciálů zcela odlišných pro kategorii motocyklů a čtyřkolek od ostatních vozidel a jezdce tak čeká více než 2000km extra obtížných speciálů. V těchto nových úsecích pokrývají speciály více než 40% z celkové délky, takže bude rozhodně příležitost na závodění.
Díky tomu se změní trošku i podmínky pro vedoucí závodníky v automobilech, kteří nepojedou na těchto úsecích "po stopách motorek" a zvýší to nároky na navigaci. Nemluvě o bezpečnosti, protože na nových úsecích nebude docházet k předjíždění pomalu jedoucích motorek a čtyřkolek automobily nebo dokonce kamiony. Kromě toho závodníky z kategorie motocyklů a čtyřkolek čekají dva maratonské dny. Spát budou v maratonském bivaku bez přítomnosti aut a doprovodů, nebudou mít pohodlné zázemí obytných vozů apod. Servis by si měli dělat sami (ale víme jak to bylo v minulých ročnících v jižní americe) a spoléhat se jen na pomoc jiných závodníků. Každopádně maratonské etapy budou mít 2700km (první ze San Rafael do Chilecit 1228km a druhá mezi městy Salta a Calama v délce 1474km. Z toho speciál o celkové délce 1590km (726 + 864km) což je docela solidní. Pokud organizátoři nebudou mhouřit oči nad servisními týmy podél přejezdu (viz minulé ročníky), které udělají kompletní servis motorek ještě před příjezdem do bivaku, tak to může být zajímavé. V opačném případě to bude zase benefit pro profesionály, kteří mají k dispozici asistence a velmi tvrdé pro ty ostatní. Uvidíme...
Připomínám facebookovou stránku https://www.facebook.com/dakar.cz kde se již v tomto okamžiku publikují různé zajímavosti a fotografie zejména z kategorie motocyklů a zde v blogu budou spíš delší a oficiální souhrny dne apod.
Novinka
Po roce opět vítám fanoušky zejména kategorie motocyklů Rallye Dakar.
Letos nás čeká mimořádný sportovní zážitek, protože organizátoři připravili hned pět speciálů zcela odlišných pro kategorii motocyklů a čtyřkolek od ostatních vozidel a jezdce tak čeká více než 2000km extra obtížných speciálů. V těchto nových úsecích pokrývají speciály více než 40% z celkové délky, takže bude rozhodně příležitost na závodění.
Díky tomu se změní trošku i podmínky pro vedoucí závodníky v automobilech, kteří nepojedou na těchto úsecích "po stopách motorek" a zvýší to nároky na navigaci. Nemluvě o bezpečnosti, protože na nových úsecích nebude docházet k předjíždění pomalu jedoucích motorek a čtyřkolek automobily nebo dokonce kamiony. Kromě toho závodníky z kategorie motocyklů a čtyřkolek čekají dva maratonské dny. Spát budou v maratonském bivaku bez přítomnosti aut a doprovodů, nebudou mít pohodlné zázemí obytných vozů apod. Servis by si měli dělat sami (ale víme jak to bylo v minulých ročnících v jižní americe) a spoléhat se jen na pomoc jiných závodníků. Každopádně maratonské etapy budou mít 2700km (první ze San Rafael do Chilecit 1228km a druhá mezi městy Salta a Calama v délce 1474km. Z toho speciál o celkové délce 1590km (726 + 864km) což je docela solidní. Pokud organizátoři nebudou mhouřit oči nad servisními týmy podél přejezdu (viz minulé ročníky), které udělají kompletní servis motorek ještě před příjezdem do bivaku, tak to může být zajímavé. V opačném případě to bude zase benefit pro profesionály, kteří mají k dispozici asistence a velmi tvrdé pro ty ostatní. Uvidíme...
Připomínám facebookovou stránku https://www.facebook.com/dakar.cz kde se již v tomto okamžiku publikují různé zajímavosti a fotografie zejména z kategorie motocyklů a zde v blogu budou spíš delší a oficiální souhrny dne apod.
Více na http://dakarrallye.blogspot.cz
Diskuse: forum/viewthread.php?thread_id=20667