Zkušenosti z delší cesty...
Přidal TomasTT dne 02. January 2016
Napadlo mě, trošku sepsat nějaké zkušenosti a postřehy z nedávné cesty do Dakaru. Je to už docela větší vzdálenost a poměrně náročnější podmínky a měl jsem tam nějaké nové výrobky, které jsem si chtěl vyzkoušet a třeba se někomu bude něco z těch zkušeností hodit. Najel jsem 5720km
MOTORKA:
- použil jsem olej Motorex 10W60 PowerSynth. Osvědčil se mi i vloni a předloni v Maroku a nebyl důvod to měnit. Po ujetí asi 1000km jsem dolil 2dcl a zbytek cesty už nebyl důvod dolévat. Nejvyšší naměřená teplota (paradoxně při asi dvouhodinovém průjezdu ukrutnými zácpami ve městě Dakar) byla 165°C, v poušti nikdy nešla přes 140C. Běžná jízda na silnici nebo na pistě kolem 95-100C při vnější teplotě kolem 40C a rychlosti jízdy kolem kila.
- Přední pneu Michelin Desert, guma je oskákaná a na vyhození ale ještě se s ní v pohodě dalo jezdit. Jen má prostě od brždění ubroušené hrany špuntů. Zadní jsem zvolil Mefo Stonemaster 140, ještě zbývá tak 25% vzorku i uprostřed ale guma je sjetá do roviny a blbě se na ní zatáčí. Jen pár špuntů má rozervané hrany, jinak vydržely perfektně. V poušti jsem jezdil s podhuštěním na 1.5 vpředu i vzadu a často jsem to nechával i na pistách, protože nebyl čas dofukovat a většina lidí tlak neměnila. Mě to pomáhalo (možná to je víc psychické než reálné) a tak jsem na silnici foukal 2.2 a do pouště nebo na pískových savanách ufukoval. Neměl jsem žádný defekt. Celkově defekty byly - jedna E09 bouchla úplně po asi 2000km (na silnici se prostě rozlítla), lepilo se a tak polovina lidí měnila gumy po přejetí Maroka.
Více v diskusi Zkušenosti z delší cesty...
Novinka
Napadlo mě, trošku sepsat nějaké zkušenosti a postřehy z nedávné cesty do Dakaru. Je to už docela větší vzdálenost a poměrně náročnější podmínky a měl jsem tam nějaké nové výrobky, které jsem si chtěl vyzkoušet a třeba se někomu bude něco z těch zkušeností hodit. Najel jsem 5720km
MOTORKA:
- použil jsem olej Motorex 10W60 PowerSynth. Osvědčil se mi i vloni a předloni v Maroku a nebyl důvod to měnit. Po ujetí asi 1000km jsem dolil 2dcl a zbytek cesty už nebyl důvod dolévat. Nejvyšší naměřená teplota (paradoxně při asi dvouhodinovém průjezdu ukrutnými zácpami ve městě Dakar) byla 165°C, v poušti nikdy nešla přes 140C. Běžná jízda na silnici nebo na pistě kolem 95-100C při vnější teplotě kolem 40C a rychlosti jízdy kolem kila.
- Přední pneu Michelin Desert, guma je oskákaná a na vyhození ale ještě se s ní v pohodě dalo jezdit. Jen má prostě od brždění ubroušené hrany špuntů. Zadní jsem zvolil Mefo Stonemaster 140, ještě zbývá tak 25% vzorku i uprostřed ale guma je sjetá do roviny a blbě se na ní zatáčí. Jen pár špuntů má rozervané hrany, jinak vydržely perfektně. V poušti jsem jezdil s podhuštěním na 1.5 vpředu i vzadu a často jsem to nechával i na pistách, protože nebyl čas dofukovat a většina lidí tlak neměnila. Mě to pomáhalo (možná to je víc psychické než reálné) a tak jsem na silnici foukal 2.2 a do pouště nebo na pískových savanách ufukoval. Neměl jsem žádný defekt. Celkově defekty byly - jedna E09 bouchla úplně po asi 2000km (na silnici se prostě rozlítla), lepilo se a tak polovina lidí měnila gumy po přejetí Maroka.
Více v diskusi Zkušenosti z delší cesty...