LA a LC - musí mít dvě nezávislé provozní brzdové soustavy, mohou mít společný ovládací orgán, pokud porucha v jedné brzdové soustavě neovlivní účinek v druhé soustavě.
LD - musí být vybavena soustavami, které by byly požadovány, kdyby byla bez postranního vozíku, brzda působící na kolo postranního vozíku není vyžadována, pokud jsou splněny stanovené účinky brzdění, parkovací brzda není povinná.
LB - musí být vybavena dvěma nezávislými soustavami, které dohromady působí na brzdy všech kol nebo jednou soustavou, která působí na všechna kola a soustavou pro nouzové brzdění (jí může být i brzda parkovací). Parkovací brzda je povinná od 1.1. 2000, může jí být jedna z výše uvedených soustav a musí být nezávislá na soustavě jež působí na druhou nápravu.
LE - musí být vybavena soustavou pro provozní brzdění (od 1.1. 2000 musí být nožní ovládací orgán) působící na brzdy všech kol a soustavou pro nouzové brzdění, kterou může být parkovací brzda (ta je pro tuto kategorii povinná). Soustava pro parkovací brzdění musí být nezávislá na soustavě pro provozní brzdění a nesmí být zajištěna mechanickým způsobem.
- od 1.1. 2000 nesmí pro všechny kategorie brzdová obložení obsahovat azbest.
- v brzdových soustavách s kapalinovým převodem musí být zásobní nádržky konstruovány tak, aby bylo možno snadno kontrolovat hladinu kapaliny.
- pro všechny kategorie musí být opotřebení brzdového obložení snadno vyrovnáno ručním nebo automatickým seřizováním.
- brzdové soustavy musí pracovat hladce pokud jsou správně namazány a seřízeny.
- součásti brzdové soustavy, pokud jsou správně seřízeny se nesmějí dotýkat žádných jiných částí než těch, které jsou k tomu určeny.
-ovládací orgán, části brzdového převodu a brzdy musí mít takovou rezervu zdvihu, aby po zahřátí brzd a při dosažení maximálního přípustného stupně opotřebení brzdového obložení, bylo možné účinné brzdění, aniž by bylo nutno ihned provést seřízení.
-součásti všech brzdových soustav, v místech, kde jsou připevněny k vozidlu,musí být uchyceny tak spolehlivě aby nedošlo k selhání funkce brzdových soustav za normálních provozních podmínek.
- brzdové soustavy musí působit na brzdné plochy trvale připojené ke kolům buď tuhým způsobem nebo neporuchovými částmi.