Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování na nich
Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování
  • · BMW GS
  • · Fórum
  • · Články
  • · Zprávy
  • · Galerie
  • · Naše fotografie
  • · Odkazy
  • · Ke stažení
  • · Inzerce
  • · Hledat
Reklama
Kalendář akcí
<< Červen 2025 >>
Po Út St Čt Pá So Ne
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30            
Motocyklovou divizi BMW před 30 lety zachránilo GS
Před třiceti lety bylo BMW na cestě do motocyklového pekla. Pak přišla řada GS - největší enduro světa. Nejenže vrátilo BMW mezi silné hráče, ale svou všestranností a nezničitelností se v mnoha zemích stalo synonymem pro „motocykl“.

K oslavě 30. výročí firma představila limitovanou sérii „30 Years GS“. Všechny čtyři aktuálně vyráběné modely v řadě GS dostanou v této edici bílý lak s barevnými prvky BMW Motorrad Motorsport, znak „30 Years GS“ na nádrž, červené sedlo s prolisem GS, zatmavený plexištít, kryty rukou a kromě modelu F650GS také drátěná kola.

V polovině 70. let měli v BMW těžkou hlavu - japonská konkurence firmu drtila. Výrobní program byl jednoduše zastaralý a neinvenční. Zdálo se, že motocykly s nepříliš výkonnými, vzduchem chlazenými motory typu boxer, spojené s těžkými kardany už nemají zákazníkům mnoho co nabídnout. Japonci byli rychlejší, lehčí a výkonnější. Jeden z vývojářů BMW, Laszlo Peres, nadšený off-roadový jezdec ale věřil, že právě v terénu se může právě roztočená vrtule ukázat v tom nejlepším světle.

1. září 1980 představila firma R 80 GS. První off-road s váhou nad 150 kilo a maximálkou nad 140 km/h a k tomu první kotoučová brzda na předním kole v této kategorii. 50 koní výkonu nebylo z osmistovky žádné terno ani před třiceti lety. Kotouč měl prostě pomoci vylepšit jízdní vlastnosti, tak velký „kus železa“ v terénu v té době nikdy nikdo neviděl.

Berlínská továrna nestíhala
Továrna v Berlíně brzy nestačila. Poptávka dvojnásobně převyšovala předpokládaný plán. Mohly za to nejen pozitivní ohlasy v tisku, ale především ohromné úspěchy na sportovním poli. Začalo to na Dakaru 1981 a od té doby de facto nepřestalo. Od tohoto roku se BMW ve vytrvalostních závodech zabydlelo. Postupně se řada GS etablovala jako nezničitelný, extrémně spolehlivý, pohodlný a odolný motocykl se skvělými jízdními vlastnostmi.

Dnes má GS o 400 ccm vyšší objem (je to 1200 ccm) a výkon 110 koní. Vzhledem ke konkurenci to stále není nic závratného, ovšem BMW dávno moc dobře ví, že jeho zákaznici upřednostňují životnost, všestrannost a nenáročnou údržbu před vysokým výkonem.

Zdroj: http://www.novinky.cz/auto/202209-motocyklovou-divizi-bmw-pred-30-lety-zachranilo-gs.html
· Přidal Milos dne 13. January 2011 · 1 Komentář · Tisk
Komentáře
#1 | 3axap dne 30. August 2012
Článek pěkný,ale zajímalo by mne jestli mají opravdu poslední modely GS (800a 1200) nenáročnou údržbu.Frown
Přidat komentář
Aby jste mohli přidávat komentáře, musíte být přihlášený.
Hodnocení
Musíte být registrovaný, aby jste mohli hodnotit.

Prosím přihlašte se, a nebo se zaregistrujte.

Zatím nikdo nehodnotil.
Přihlášení
Jméno

Heslo



Zaregistrovat se
Zaslat zapomenuté heslo
Kdo je on-line
Hosté on-line: 64
Členové on-line: 2
Berry, Czejcen

Registrováno: 8,700
Nejnovější člen: Filip Fiala

Poslední návštěvy
Reklama
Vygenerované za: 0.04 sekund
Copyright © 2006 BAWORAK.CZ | Kontakt | Časté dotazy | Pravidla portálu | Hosting poskytuje CGI