Nejvyšší čas, vyrazit. Do nové éry. Na nové generaci Enduro. S nízkou váhou a vysokými rezervami. A se vším tím, co umožňuje pravé zážitky z jízdy v terénu, jakož i překvapující šikmé polohy na asfaltovém povrchu. Enduro, který firma BMW Motorrad ještě nikdy dříve nevyrobila. Osmistovka se sytým výkonem 85 koní a 83 Nm při váze ani né 200kg! Nejmodernější motorové řízení s nejšetrnějšími spotřebními hodnotami, ale s přepychovým zážitkem z jízdy a jadrným zvukovým řízením: Opravdu nezadržitelný! Opatřený s mřížovým trubkovým rámem, který je nejen obzvláště odolný proti zkrutu, ale který zanechává i dostatek místa pro další perličky jako je velký airbox a nádrž pod sedadlem. V přední části vybaven kolem o velikosti 21 palců, které se také na terénních úsecích neustále drží dráhy, vzadu pružné kolo o velikosti 17 palců, které zaručuje pohon odpovídající stavu, obě kola samozřejmě s robustními paprskovými koly. Dvojkotouč vepředu a jednokotouč vzadu zaručují dech beroucí hodnoty zpomalení, jejichž bezpečné využití je možno pomocí volitelného ABS ještě zvýšit. Podvozek je příslušně přizpůsoben terénnímu konceptu a disponuje pořádnými zdvihy pružin, které zvládnou i menší skok. A ačkoliv tento stroj vyráží z továrny doslova v perfektním stavu: nebyl by to BMW, kdyby k tomu nepatřilo obsáhlé doplňkové vybavení, se kterým má každý možnost si ušít „svůj“ BMW na míru. A tak se z tohoto nahého pomalu jako Funbike působícího, moderního Endura stává nejen po optické stránce, ale i po stránce funkční, dobrodružné žihadlo dlouhých tratí. Rychle natankujte ještě jednu posilující zkušební jízdu u motocyklového partnera BMW – a pak už můžeme plánovat první společnou trasu.