Celá věc se vlastně udála takto:
Může za to skupina, která vloni podnikla cestu do Mongolska. Setkal jsem se s nimi jen náhodou zrovna při odjezdu z čerpačky v Olomouci. Stroje, na kterých cestu abslolvovali jsem ten okamžik ani nevnímal. Spíše mě zaujala ta šílená vzdálenost, kterou se chystali ujet. Tam jsem se dověděl, že existuje klub Boxer Morava. A od tohoto okamžiku to vlastně celé začalo.
Na stránkách klubu jsem byl každý den a hltal všechny informace jak o motorkách, tak také z cest, které jejich majitelé podnikali.,V hlavě se najednou začala jen mlhavě rýsovat myšlenka", co kdybych si to GéeSo taky koupil". Prožíval jsem muka. V té době jsem vlastnil Aprilii Pegaso i.e.. Pro mne jako pro začátečníka, člověka který do té doby seděl pouze na kole a potom taky na Pionýru 21, byla aprilka úžasnej stroj. Najezdil jsem na ni za loňský rok 13 000 km. Vadilo mi, že byla bouraná, což jsem zjistil až v klidu doma, když byl čas a prostor motorku pořádně prostudovat. Vadili mě i jiné věci, jen jsem o nich ještě nevěděl, protože jsem neměl porovnání. Takže myšlenka uzrála a chtěl jsem něco jiného. Co je zřejmé z předchozích řádků. Ale jak to udělat. Na stránkách klubu jsem našel dokonce parádní návod jak si mašinu koupit přímo v Mnichově u výrobce. Přišel den Dé, já vzal prachy, dodávku a navíc tlumočníka a vyrazil jsem do Mnichova. Najít V Mnichově Frankfurtenring 29 nebyl problém. Vybrat motorku také ne. Je jich tam opravdu spousta a kdo chce, vybere si. Jen mě zaskočila pověstná důkladnost němců, kteří když jsem motorku kupoval na firmu si začali ověřovat u našich úřadů, zda-li takováto firma vůbec existuje. Chybu jsem udělal v adrese, kterou nemám shodnou na živnostenském listě s adresou podnikání. Opatrným bavorům trvalo asi 4 hodiny než mě proklepli. Pak už to šlo ráz naráz. Faktura, peníze, kafíčko tak jak uváděl "návod". Mezitím nechali ještě mašinu prohlídnout, vyměnit olej a bůhví co ještě a pak byla konečně moje.
Jenže pak se "návod" značně rozchází s realitou. Po příjezdu do česka je nutno absolvovat evidenční a technickou prohlídku - cena 1.000,- Kč. Já jsem měl tu smůlu, že jsem měl v německým techničáku napsaný jiný váhy na nápravu, než uváděl návod k obsluze. Asi chtěl mimořádnou odměnu nebo co. Takže žádost na DEKRU o vyjádření - 1.900,- Kč. Po týdnu jsem obdržel odpověď a hned jsem šel na úřad pro český techničák. Najivka jsem si myslel, že úředník již dvakrát prověřené údaje zaznamená na český tiskopis velkého techničáku a já si půjdu pro značku. Omyl. Úředník říká za týden a ještě chtěl - 1.500,- Kč. Na omluvu úředníka nutno přiznat že již druhý den měl hotovo a já šel pro evidenční číslo. Po vystátí fronty, zaplacení hav. pojistky 2.400,- Kč jsem málem byl vítězem nad birokracií, to když mi úředník podával okýnkem značku a malý techničák. Ovšem v okamžiku kdy jsem se dotkl těchto pro jízdu prakticky úplně zbytečných věcí se úředník zasekl jak vidle do hnoje a vyštěkl: A máte fakturu! A já na něho, že samosebou mám a ukazoval jsem tu od bavoráků. Jenže tuto úředník už viděl a chtěl vidět tu o zaplacení DPH u finančního úřadu. Takže na finančák zaplatit DPH. Tam se přiznali, že takových jako já moc není. To mě docela překvapilo. Pak už vše proběhlo v pohodě. Jenom jeden den v prdeli. Vynahradil jsem si to krátkou projížďkou a najednou jsem měl jasno co mi na Aprilii vadilo. Snad tento návod bude přínosem pro další zájemce a vybaví je tolik potřebnou trpělivostí s českýmí úřady a jejich alibismem. Samotná prohlídka motorky se odehrála pouze na STK a trvala cca 5 minut. Především jde v první řadě jenom o peníze.
Mohu potvrdit,takový problémy jsem taky neměl.Základem všeho je,aby měli na STK motocykl tohoto typu v evidenci.Jestli ano,tak aby seděla hmotnost.To se občas liší.Já to měl ok,až na to,že tam měli BMW F650 od roku 97-99.Na moji F650 94 je jiná norma db u výfuku,ale řekli,že v Brně to přihlásím.Kdybych to ale chtěl napsat na manželku,která má bydliště Brno-venkov,byl by s tím problém.Jinak evidenční prohlídka 960Kč,technická prohlídka 240Kč,magistrát 2000Kč,spz 500Kč,povinné ruč.Generali 2096Kč.Toť vše.Vyřizování v říjnu 2006.
Zkus napsat Jakovi (http://www.bmwgs....?lookup=31) PM - soukromou zpravu. Urcite bude mit nekde kupni smlouvu s adresou, tak prinejhorsim bude alespon postovni.
Čerstvá zkušenost: začátkem února jsem si přivezl od sousedů z SRN R1100GS r.v.98 - žádný problém. Evidenční prohlídka na STK proběhla rychle a bez problémů či jakých koliv připomínek.V dobré náladě jdu na DI pro schválení dovozu. A v tom to začalo! Úředník na dopr.inspekt. mi řekl, že nemám "národní typové schválení" a dále pak "emisní předpis". Pak mi sdělil, že ve starých německých tech.průk. to bylo napsáno, a že do nových (což je můj případ) se to již nepřepisovalo, protože to jsou nové tech.průk. pro EU. Až do teď jsem si myslel, že jsme taky v EU, bohužel asi ne, protože u nás musí být potvrzeno úředníkem výše zmíněné dokumenty. A teď to teprve přijde.
Onen pán na DI mi doporučil obrátit se na STK, kde mi dělali evidenční prohlídku, s žádostí o doložení výše zmíněných dokumentů. Je to prý nejlepší a nejjistější způsob jak získat ona potvrzení. Na zastoupení BMW je to prý za cca 6000,-Kč.Tak tedy jsem vyrazil na STK, kde mě z vesela uvítali a hned věděli kam se mnou. "ano ta černá motorka BMW, to jste vy, že?" Ano zařídíme, zavoláme, pracuje se na tom... Jedno potvrzení = 1900,-Kč tzn. 2 potvrzení = 3800,-Kč, ovšem bez záruky úspěchu!!!
Tak jsem poděkoval, obvolal všechny známé a pak se obrátil na oficiální zastoupení BMW pro motocykly.
Tam jsem se dostal k člověku, který toto všechno zařizuje a dokonce mi řekl ať mu pošlu i protokol z STK, protože tam občas píšou úplné blbosti, tak to popřípadě opraví. Navíc mi řekl, že je to práce STK, aby si zjišťpvali tyto údaje o vozidlech. Bohužel, stále pokračují ve vyjetých, pohodlných a lukrativních kolejí. Cena u oficiálního zastoupení BMW je 2500,-Kč. Toť vše.
Marek
Moje zkušenost hovoří takto: našel jsem si v červnu 08 u německého prodejce bmw předváděčku 1200 Adventure s 1000km najeto. Napsal jsem tedy mejl, že jako koupím. Potud ok. Ovšem, oni chtěli objednávku. FAXEM, debilové. Tak jsem po letech hodinu přemlouval fax, nakonec jsem to vzdal a šel k sousední firmě. Obchodují s němci - nedivili se :-) Objednávka odešla. Výborně. Zase jsem napsal mejl. Přišlo potvrzení o přečtení. Odpověď ne. Zase volám. To zabralo. Zatím se ale němečtí soudruzi odpovídat na mejly nenaučili. Poslal jsem 1500 E jako zálohu. Zase píši mejl, kdy že jako si pro moto mohu přijet. Nic. Druhý den - druhý mejl. Nic. Telefon. Zabralo. Přišla odpověď na mejl. Prý chtějí nafaxovat občanku a nějaké další papíry kvůli firmě. NAFAXOVAT, opět nechápu. Takže scanuji a posílám mejlem. Nic. Už mi z nich jebe. Nakonec fakt opět FAXUJI. Debilové. No zkrátím to. Na závěr jsem nakoupil, nasedl a odjel. Zaplatil dph na FU a přihlásil moto. Dnes je to již půl roku a vše ok. Až na to, že můj op je dodnes v prdeli, protože jsem ho v německu zapoměl. Ujišťoval mne sice německý prodejce, že op posílali - poštou. No nevím, jestli nakonec ne FAXEM .-) , tak se nedivím, že ho dodnes nemám...
Radek.
Přidat komentář
Aby jste mohli přidávat komentáře, musíte být přihlášený.