Pokud potřebujete svářet na motocyklu, bude rozhodně bezpečnější odpojit baterii, řídící jednotky a alternátor z důvodu proudových nárazů, které by mohli poškodit diody v alternátoru nebo řídící jednotce. Vyplatí se rozhodně radši sundat nádrž, nebo trochu rozebrat motocykl více, než potom šahat hodně hluboko do kapsy.
Podle mýho - pokud se nacvakne kostra z Céočka co nejblíž ke svařovanýmu místu a na něco masivnějšího , v místě uchycení očištěnýho (i rez vadí), nemělo by se nic stát - proud půjde nejkratší cestou , tedy bude procházet místem sváru a zemnícím bodem.Samozřejmě je blbost si cvaknout kostru na přední vídle a vařit vzadu držák na kufry... /neberte to doslova ..jako nesmyslnej příklad
Přesně tak. Ale jistota je jistota. Už jsem viděl pár lidí opravovat altik (diody), to je ten nejlepší případ, ale taky jsem viděl i lidi kteří si pomalu trhali vlasy, protože neodpojili ani baterii a jednotka byla v háji. Takže jistota je jistota a za ty problémy to nestojí.
Ještě dodatečně můj tip: když jsem vařil COčkem na autě, odpojil jsem baterku a spojil plusový a mínusový drát k sobě (ne kontakty baterky!!!). Pak se nikdy nic nestalo.
Přidat komentář
Aby jste mohli přidávat komentáře, musíte být přihlášený.