Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování na nich
Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování
  • · BMW GS
  • · Fórum
  • · Články
  • · Zprávy
  • · Galerie
  • · Naše fotografie
  • · Odkazy
  • · Ke stažení
  • · Inzerce
  • · Hledat
Reklama
Kalendář akcí
<< Červen 2025 >>
Po Út St Čt Pá So Ne
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30            
R 1150 GS proti R 1150 GS Adventure
Cenový rozdíl mezi standardní verzí GS a Adventure u ojetého motocyklu je asi 30 tisíc Kč. Jaké jsou vlastně technické rozdíly mezi oběma verzemi? Stojí přidaná částka za to?

Nutno podotknout, že Adventure je oproti klasice více o image, než o jiné technice. I když rozdíly zde jsou jak viditelné tak skryté.
Adventure má v první řadě jiné sedlo, které není polohovatelné na výšku. Základní výška sedla nad zemí je 900 mm, což může způsobovat problémy nižším postavám. Základní GSo má naproti tomu spodní polohu 840 mm a vyšší 860mm. Už zde je patrné, že ani tato verze vzhledem k váze není určena všem. Částečné řešení pro menší postavy Adventure řeší jiným vybraným sedlem, originální snížené sedlo má výšku nad zemí 860mm. Už tedy při koupi je potřeba jej zvážit. Vyšší je velice pohodlné a měkké oproti sníženému, u kterého se jedná o opak v pohodlí.
Další změnou jsou jiné ochranné štíty. Plexi u Adventure je širší i vyšší a poskytuje účinnější ochranu proti větru. Přesto i zde často majitelé dokupují tobinátory Touratech nebo Wunderlich. Pro většinu je plexi na Advenčru dostačující, na standardním GSu je to slabé a dochází ke kontaktu s větrem v oblasti helmy i ramen.
Změna je i v pérování, kde je zdvih na Adventure prodloužen o 2 cm. Není tedy až tak podstatný, ale přece jen zpříjemní cestu v terénu. Navíc k Advenčru šla volitelně dokoupit větší 30 litrová nádrž, normálně jen 22 litrů a také na přání mohla mít převodovka kratší první stupeň. U klasického GSa se naopak dělala ekonomická šestka, která je ukazována na FID displeji znakem “E”. Ostatní odlišnosti na obou modelech jako je například jiné barevné provedení kol a vík válců nebo širší horní blatník nemají žádný praktický význam a dají se většinou řešit dokoupením. Vždyť se jedná o stejné základy.
Adventure je vhodný pro vyšší postavy a převodovka je určena pro pomalejší jízdu a větší zatížení. Pokud spíše hltáte dálniční kilometry, je zajímavou volbou ekonomická šestka na základním modelu, která sníží vibrace při vyšších rychlostech.

BMW R 1150 GS

BMW R 1150 GS Adventure

· Přidal Milos dne 26. October 2006 · 6 Komentářů · Tisk
Komentáře
#1 | smazany ucet dne 09. February 2007
"Ekonomicá" 6-ka se dělala jen u prvních 1150-tek. Byl tam poměrně velký přechod z 5-ky a člověk byl nucen neustále řadil 5-E (6). Jednalo se pouze u ročníků 2000 a to u prvních modelů potom už byly klasické 6-ky.
#2 | skippy dne 11. February 2007
stačí pár úprav a z každého GS se udělá Adventure.Grin
#3 | Milos dne 14. February 2007
Rozdíly jsou minimální, ale třeba pružicí prvek WAD http://www.bmwgs....icle_id=36 nenahradíš a komfort ve skákavém terénu je výrazně lepší.
#4 | duggo dne 29. April 2008
Frown to ja mam tu ekonomicku 6 tku ked mi zobrazuje E ?? super, ze by som musel stale radit medzi 5-E (6) to ma nikdy nenapadlo music
#5 | Milos dne 29. April 2008
Na dálnici nebo pokud nejezdíš plně zatížen je ekonomická šestka super. Někdy lituji, že ji nemám.
#6 | duggo dne 29. April 2008
ja by som zasa niekedy potreboval aj kratsiu jednotku, preco nedali aj to, aj to do Adventurky
Přidat komentář
Aby jste mohli přidávat komentáře, musíte být přihlášený.
Hodnocení
Musíte být registrovaný, aby jste mohli hodnotit.

Prosím přihlašte se, a nebo se zaregistrujte.

Zatím nikdo nehodnotil.
Přihlášení
Jméno

Heslo



Zaregistrovat se
Zaslat zapomenuté heslo
Kdo je on-line
Hosté on-line: 65
Členové on-line: 0

Registrováno: 8,701
Nejnovější člen: Kovi

Poslední návštěvy
Reklama
Vygenerované za: 0.20 sekund
Copyright © 2006 BAWORAK.CZ | Kontakt | Časté dotazy | Pravidla portálu | Hosting poskytuje CGI